alkeisryhmät

Porin Uimaseurassa on ryhmiä myös pienille uimarin aluille. Nuorimmat alkeisryhmiin otettavat lapset ovat 4-vuotiaita. Ryhmät harjoittelevat kerran viikossa Porin keskustan uimahallin opetusaltaan syvässä päässä.

Ryhmät ovat eritasoisia ja niissä ei ole uimataitovaatimusta. Liikkeelle lähdetään veteen tutustumisesta ja opetellaan vedessä liikkumista ja uimataidon perusteita leikkien. Alkeisryhmien tavoitteena on oppia uimaan 25 metriä, jonka jälkeen lapsi on valmis siirtymään ison altaan tekniikkaryhmiin.

Alkeisryhmät menevät yhdessä ohjaajien kanssa pukuhuoneisiin ja pesutiloihin. Vanhemmat tuovat lapset ajoissa uimahallin aulaan ja hakevat harjoitusvuoron päätyttyä aulasta, johon ohjaajat lapset saattavat.

HUOM!
Syyskaudella 2024 Porin uimaseurassa aloittaa uusi alkeisryhmä myös uimahypyistä kiinnostuneille!

Lue lisää uimahyppyryhmästä täältä.