Opetusallas

Porin Uimaseurassa on ryhmiä myös pienille uimarin aluille. Nuorimmat opetusaltaan ryhmiin otettavat lapset ovat 4-vuotiaita. Ryhmät harjoittelevat kerran viikossa Porin keskustan uimahallin opetusaltaan syvässä päässä.

Ryhmät ovat eritasoisia ja niissä ei ole uimataitovaatimusta. Liikkeelle lähdetään veteen tutustumisesta ja opetellaan vedessä liikkumista ja uimataidon perusteita leikkien. Opetusaltaan ryhmien tavoitteena on oppia uimaan 25 metriä, jonka jälkeen lapsi on valmis siirtymään ison altaan tekniikkaryhmiin.

Opetusaltaan ryhmät menevät yhdessä ohjaajien kanssa pukuhuoneisiin ja pesutiloihin. Vanhemmat tuovat  lapset ajoissa uimahallin aulaan ja hakevat harjoitusvuoron päätyttyä aulasta, johon ohjaajat lapset saattavat.

Syyskauden 2023 kausimaksu opetusaltaan ryhmissä on 205€ ja kevätkauden 2024 220€. Jäsenmaksu kalenterivuosittain on 15€/uimari.

Sisarusalennus toisesta lapsesta alkaen on 10 %.